Pohřební služba – pokyny pro pozůstalé
Pracovní volno s náhradou mzdy nebo platu se poskytne na:
a) 2 dny při úmrtí manžela/ky, druha/družky nebo dítěte a 1 den k účasti na pohřbu těchto osob,
b) 1 den k účasti na pohřbu rodiče a sourozence, rodiče a sourozence manžela/ky, jakož i manželky/la dítěte nebo manželky/a sourozence a na další den, jestliže obstarává pohřeb těchto osob,
c) nezbytně nutnou dobu, nejvýše na 1 den, k účasti na pohřbu prarodiče nebo vnuka nebo prarodiče jeho manžela/ky nebo jiné osoby, které sice nepatří k uvedeným fyzickým osobám, ale žila se zaměstnancem v době úmrtí v domácnosti, a na další den, jestliže zaměstnanec obstarává pohřeb těchto osob.
Kdo objednává pohřeb:
Pokud zemřelý nezanechá výslovné rozhodnutí, jaký má mít pohřeb, rozhodne o způsobu pohřbu podle OZ § 114 odst. 1) manžel zemřelého, a není-li ho děti zemřelého, není-li jich pak rozhodnou rodiče a není-li jich, sourozenci zemřelého, nežijí-li pak rozhodnou jejich děti a není-li jich, pak kterákoli z osob blízkých, není-li žádná z těchto osob, pak rozhodne obec, na jejímž území člověk zemřel. (Pokud není zachována posloupnost objednavatelů pohřbu dle zákona, musí objednavatel předložit oprávnění – plnou moc k objednání pohřbu od zákonem vyjmenované osoby.)
Objednavatel pohřbu musí udělit dle zákona o GDPR souhlas se zpravováním osobních údajů a s ofocením OP.
Pohřební služba zajišťuje na požádání vydání úmrtního listu po předložení dokladů:
– pro matriční úřad Klatovy (jestliže došlo k úmrtí na území města Klatovy):
OP zesnulého, OP objednavatele
– pro ostatní matřiční úřady: OP zesnulého, rodný list zesnulého, oddací list zesnulého (u provdaných nebo ženatých), rodné číslo manžela/manželky, OP objednavatele, rodný list objednavatele, oddací list objednavatele (u provdaných/ženatých)
Úmrtní list vystaví a zašle na adresu objednavatele matrika úřadu v místě úmrtí dle výše uvedených podmínek.
Evidenci obyvatelstva (občanský průkaz) a důchod odhlásí matrika.
Zdravotní pojišťovnu a ostatní sociální dávky musí odhlásit pozůstalí sami (rodný list a oddací list zemřelého, jde-li o originál, matrika vrátí)
Pozůstalost (dědické řízení) vyřizuje příslušný notář, který pozůstalé obešle sám.
Doklady a oblečení (obuv není nutná) pro zemřelého se předává pohřební službě.
Vyřízení vdovského důchodu vyřizuje osobně vdova/vdovec na příslušné OSSZ – důchodové oddělení v Klatovech, Kollárova 528/III – bývalá Výpočetka. Potřebné doklady – OP vdovy/vdovce, úmrtní list zesnulého, oddací list.
Urna se zpopelněnými ostatky bude vydána po předložení „Dokladu o zpopelnění“, který je objednavateli zaslán po zpopelnění společně s fakturou a OP objednavatele. Po dobu jednoho měsíce je urna v úschově bezplatně. Správa krematoria je povinna uskladňovat urnu po dobu jednoho roku za stanovený poplatek. Po uplynutí této doby je uložena do společného hrobu na pohřebišti.
Pracovní doba
pondělí až pátek
6.00 – 14.30
V případě vzniku spotřebitelského sporu mají klienti možnost kontaktovat:
Českou obchodní inspekci na adrese: Plzeň, Houškova 33, e-mail: plzen@coi.cz, www.coi.cz, tel: 377 323 596 nebo vedoucí krematoria na tel.: 602 839 278, krematorium@tsklatovy.cz
Kontakt
Adresa
Telefon
Pohřební služba 376 312 501
Mobilní telefony po pracovní době
602 214 723 (non-stop převozy zesnulých)
Vedoucí PS, Krematoria a SH - Iva Pikhartová Vizingerová
602 839 278
E-maily
Pohřební služba – pohrebnisluzba@tsklatovy.cz
© 2022 FineNet – Na netu v pohodě